Varför dricker man alkohol?..


...någon man är rädd för, kanske gömmer sig där inne i personen, och man kanske inte vågar visa vem man riktigt är så då tar man alkoholen som en vän, och låter den stötta och visa att man kan vara sig själv. Alkohol som vodka, gin, whiskey, cider, grogg.. allt sånt där är egentligen det farligaste man kan utsätta kroppen för. Det vet jag, men ändå fortsätter både jag och mina vänner att dricka alkohol på fester om kvällarna/helgerna.

Varför är det så? Vissa dricker det för att dem kanske mår dåligt. Och folk säger åt en att inte dricka, för att det är farligt, det kan sluta illa, men ändå så fortsätter man. Alkohol hjälper egentligen ingenting, utan förvärrar bara allting. (fråga mig och mina vänner!!!!) Man säger saker man aldrig skulle vågat säga annars (det kan vara en bra sak, att man vågar säga det och får mod, men det är bättre att säga allt när man är nykter) man gör grejer som man aldrig skulle vågat egentligen om man inte hade druckit alkohol. Man kan dricka av olika orsaker, på fester, hemma eller bara i skolan. Jag dricker själv om helgerna för att jag har kul då med folket jag umgås med, för jag känner att jag får mer energi och allting blir bara mycket roligare, jag vet själv hur illa det låter/och kan gå, men ändå fortsätter jag dricka på fester.. Varför?

Varför dricker ni alkhol? 

Åsikter

Lämna din åsikt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-Mail?: (bara jag som ser)

Har du en blogg? (bloggadress/URL):

Skriv din/dina åsikter här:

RSS 2.0