Självförtroende...


Jag fattar inte. Överallt ser vi reklamer & kampanjer med budskap om att man ska vara nöjd med sig själv, att man ska tycka om sig själv för den man är och inte låta sig påverkas av andra, om vad som är snyggt eller inte. Vi alla kan ju hålla med om att det är helt rätt. Eller hur?

Men är det någon som är nöjd med sig själv då jävlar. Vi kan ta mig som ett exempel. Jag är väldigt nöjd med mig själv, både min insida och min utsida. Jag är en omtänksam, rolig, fin människa. Jag är inte världens snyggaste, absolut inte, men jag är fin. Det finns ingenting som jag skulle vilja ändra på när det gäller mitt utseende. Man ska ju vara nöjd med sig själv! Men de finns de personer som inte tycker att det är okej, och börjar då skriva en massa elaka kommentarer om andras/mitt utseende. Påhopp är/kallas det.

Jag ska väl inte säga att jag är världens ängel jag heller som tycker att varenda människa på jorden är vacker, men om jag tycker att någon är ful så skulle det aldrig falla mig in att säga det till denna person. Men vissa tycker att det är helt okej att göra det, speciellt om denna person själv är nöjd med sitt utseende. Då gör det liksom inget. Det är något som verkligen inte går ihop för mig. Jag förstår inte hur man kan ha blivit uppfostrad på det sättet att trycka ned sina medmänniskor. Ni som lägger ned tid på att klaga på andra, skäms ni inte? Ligger ni inte där i sängen på kvällarna och har svårt att somna för att ni känner er som en usel människa? Det hade jag gjort. Och där har vi nog skillnaden mellan mig och de som försöker trycka ner mig. Jag är vacker rakt igenom medan de kanske har en riktigt fin utsida, men är otroligt fula inuti..

Något att tänka på. Avundsjuka sägs vara den finaste komplimangen, men ibland undrar jag om det verkligen handlar om avundsjuka eller om det helt enkelt är så att det inte står rätt till i folks huvuden.

Låt inte någon trycka ner dig. Lär dig att kunna spegla dig innan en partykväll och tänka "fan vad snygg jag är! Nu drar vi ut och gör stan!", istället för att vända dig till din vän och fråga "Kan jag verkligen gå ut såhär? Ser jag okej ut?" och vara orolig över vad andra ska tycka. Håller ni inte med?

Åsikter
Postat av: Sara

Det stämmer.

2009-04-20 @ 17:44:14
Postat av: Sandra

Jag vet :/ men du använder explorer va?



För jag använder bara firefox, och då ser den bra ut. Ska väl försöka fixa det någongång, dock vet jag inte hur jag ska göra :P för den kommer då se konstig ut i firefox.

2009-04-21 @ 20:44:46
Blogg: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Sandra

Okej, mystiskt :S hmm! får fixa det senare :) men tack för att du säger till!

2009-04-21 @ 23:47:05
Blogg: http://jiggly.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-Mail?: (bara jag som ser)

Har du en blogg? (bloggadress/URL):

Skriv din/dina åsikter här:

RSS 2.0