Sanningen kommer fram.

Dom flesta verkar undra vad det är som försigår för bråk i min blogg och det är "lite" invecklat.. orkar knappt förklara.. Men ska förklara endå så gott jag kan för att visa hur de ligger till ... Spelar ingen roll om ni inte vet vem eller vilka personerna är.. Läs bara & försök förstå så gott ni kan.



Så löd kommentaren. Så tack för den som skrev detta.
Ps. Om ni själv vill läsa kommentaren finns den om ni läser på inlägget: "Löshår, Piercing & Ögonfransförlägning".


Det började med att för några dagar sen fick vi låna en tv av en man vid namnet Hemppa. Han sa att ingen endå använde tv:n och att vi kunde ha den undertiden vi skulle fixa en ny. (då vår tv gick sönder för inte sålänge sen.. ni vet om ni läst min blogg) i alla fall så fick jag sedan en kommentar från en kille vid namnet Adam .. ("känner" honom då det är Hemppas sons pojkvän). Och han skrev: När ska vi få tillbaka VÅRAN tv ni LÅNADE?.. Och det kan man ha mycket åsikter om.. Det är för det första inte jag som ska få höra sånt där.. För hade inte lånat den om vi visste den va nåns.. Hemppa sa ingen använde den och då tänker inte jag stå och ta skit för nåt jag inte vet.. Jag kan ju bara tro på de han säger.. För jag trodde att tv inte va nåns utan bara stod.. Så jag smsade denna kille (adam)..Minns inte riktig vad vi skrev sådär exakt då jag inte har kvar smsen.. blev sjukt irriterad och raderade allt, men för att göra en lång historia kort så skrev ja väl på ett ungefär nåt liknande med att: vadå eran tv? o varför skriver du elaka kommentarer osv.. de hela slutade ungefär med att han skyllde ifrån sig till en kille vid namnet Jocke. Vilket absolut inte stämmer.. Han sa att: Jocke sa att han hade sagt att de va Johans (Hemppas son) tv.. Och det stämmer inte.. För det var ett tag sen jag träffade jocke.
Och då hade vi inte ens lånat tv:n eller pratat om att få låna den. Så jag fattade ju direkt.. Varför skicka kommentarer o va så "tuff" bakom datorn o sen IRL direkt bli en blyg liten skit som inte står på sig o alltid säger: "det var jocke".. Jag VET att det inte VAR/ÄR Jocke! .. Vilket fall som helst.. Dagen efter detta fick jag en kommentar som de stod "ingabritt" som tydligen var Adams mamma. Ska visa vad hon skrev:



Då skrev jag ett inlägg i bloggen som jag nu raderade men sa: "Jag tror din son kan prata för sig själv. (vilket han borde göra eftersom han typ är 18 lr 19 år.. o ta ansvar för sig själv o sluta blanda in hans mamma som inte har ett skit med detta och göra, som skyller på mig som är 14 år?! Och det var inte JAG som lånade tv:n men endå fick jag skit för det.. han står inte ens på sig.. hans mamma har inget med saken o göra, INGET.. men han är ju så blyg o skyller ifrån sig att hans mamma måste skydda honom?!) Iaf.. återigen tillbaka till vad mitt svar löd.. och jag har aldrig hotat honom på nåt vis, osv osv.. (han är så pass gammal att han kan komma o prata öga-mot-öga o lösa de direkt istället för att sitta bakom sin data som en jävla mes o skylla ifrån allt på jocke..
Och sedan smsa jocke o berätta detta.. hur moget är det) Jag vet precis vart han bor i uppsala. Det är bara söka på IP numret. Kan säga att det är väldigt nära akademiska sjukhuset, ENLIGT IP-sökaren!! Jag är iaf jävligt less o fattar inte att man orkar göra en sån stor grej av det hela. Sen så fick jag en till kommentar (den jag raderade) .. där de stod nåt liknande med att hon måste försvara sin son och bla bla bla..
Seriöst, lägg dig inte i du har INGET med saken o göra. Då fick vi nog och då smsade min mamma Hemppa och frågade om de va så att tvn var adams/johans.. för då skulle vi inte ens lånat den.. (då hade vi redan lämnat tillbaka den. vilket vi gjorde typ den 14 april där på kvällen) o han berättade att Johan hans egna son kom hem och krossade fönster och kastade tvn i golvet så den gick sönder.. Vilket INTE är mitt fel.. Så tänker inte ta på mej skulden! Han var tydligen jätte arg och sa du är itne min pappa längre, ta hand om din nya familj .. (de lydde så enligt Hemppa iaf sen vet jag inte).. Så nu är det inte mitt fel att ni inte har en TV! Ni fick tillbaka den o nu har ni ingen istället.. hoppas ni e nöjda o tycker det var värt det.. för jag har inte gjort nåt fel.. hoppas ni skäms ! (och ja bryr mig inte om ni blir arga för jag skriver detta i bloggen, de är min blogg o ni är medvetna om skriver ni eller gör nåt ja ogillar stå för de o skyll er själva sen!! Jag skriver precis vad ja vill i min blogg sådeså)
+ hann vi låna tv:n 2 dagar dvs typ den 11 eller 12 april.. o den va tillbaka 14 april.. men finns nu inte längre då man är dum o kastar den i golvet.. De var väl allt.. Men nu vet ni..


 


Åsikter
Postat av: Anonym

Jag trodde inte att det här skulle engagera så många människor men gjort är gjort.

Adam har mått dåligt och jag ber om ursäkt, jag förstod inte att du bara var 14 år men ring gärna mig om du vill prata om det här.

Adam är hos mig nu och vi bor inte nära akademiska sjukhuset utan i Nybygård.

Jag står för det jag skriver och säger men som sagt, det var Wictors pappa som bär skulden för allting och jag ska prata med honom.

Ring som sagt, eller om din mamma vill ringa om hon är irriterad på mig.

018-237393 eller 0736179523

Ingabritt

2009-04-16 @ 17:18:38

Lämna din åsikt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-Mail?: (bara jag som ser)

Har du en blogg? (bloggadress/URL):

Skriv din/dina åsikter här:

RSS 2.0